V prvih dveh letih
življenja se dogaja obdobje hitrega gibalnega in mentalnega razvoja.
Raziskave so pokazale, da tisti otroci, ki se dobro razvijajo na
telesnem področju, bolje razvijajo tudi na duševnem področju.
Mentalni in gibalni razvoj se pri otrocih razvijata vzporedno.
Otrokov razvoj torej poteka celostno.
Otrok se razvija na motoričnem,
telesnem, kognitivnem, čustvenem in socialnem področju. Vsak v
svojem tempu in s svojo hitrostjo.
Velik vpliv na
razvoj imajo zunanji dejavniki, kot so priložnost,
ki jim je dana za nove in nove poskuse, okolje
v katerem živijo in seveda dedni
dejavniki.
Okolje in priložnost nudi
otroku veliko izkušenj. S poskusi in vajami se bo bogatil njegov
telesni razvoj, ob tem pa postaja spreten, samozavsten in
zadovoljen. Spodbudno okolje otroka motivira k razvoju, kar
poslednično vpliva na spremembe na motoričnem področju. Če teh
spodbud ni, otrokov motoričen razvoj stagnira.
V največji meri je ravno
od staršev odvisno kako se bo njihov otrok razvijal.
Zato dragi starši,
odložite že dojenčka na tla, na trdo podlago. Naj se uči in
razvija na podlagi izkušenj. Kot npr. kako se obrniti iz hrbta
na trebuh. Ni večjega zadovoljstva, kot takrat, ko nekaj naredimo
sami. Ob tem se bo razvijala samozavest in pozitivna samopodoba, kar
ugodno vpliva na duševni razvoj.
Ne posedajte dojenčka in
ne ga učiti hoje. Ne ga voziti z vozičkom do tretjega leta
starosti. Vse stopnje razvoja naj dojenček doseže sam. Ko bo
shodil, naj hodi. Zelo spodbudna je hoja po neravnem terenu.
Če
bodo dobri temelji, bo nadaljnji telesni razvoj tekel v skladu s
starostjo in potencialom. Motorično spretnejši otroci začnejo
prevladovati, saj so radovednejši in prej pridejo do večjega
števila informacij.
Gibanje je temelj za celovit razvoj otroka.
Janja
Vir: diplomsko delo, Baš D. (2011)
Ni komentarjev:
Objavite komentar